Her finner du Samlerhusets generelle salgs- og leveringsbetingelser og dine Samlerhusetfordeler.

Mine Samlerhusetfordeler

  1. Sammen med samleobjektene tilbys alltid sertifikat som garanti for ekthet og kvalitet.
  2. I samleserier tilbys prioritert tilgang til de kommene objektene i samleserien.
  3. I samleserier tilbys rikholdig historisk dokumentasjon skrevet av historikere, numismatikere og andre kompetansemiljø og spesialister. Dette følger uten ekstra kostnad.
  4. I samleserier tilbys gjerne skrin, album eller annet samle- og oppbevaringstilbehør, som oftest uten ekstra kostnad.
  5. Til samlere som innleder en samleserie tilbyr vi ofte det første samleobjektet til en ekstra fordelaktig pris for å gi en rimelig smakebit på om samlingen er av interesse.
  6. Samlerhuset dekker ofte fraktkostnader for første forsendelse og i forbindelse med spesielle tilbud.
  7. Ingen bindingstid eller minstekjøpsforpliktelse, og alltid åpent kjøp og returrett i 30 dager. 

 

Generelle salgs- og leveringsbetingelser

Alle kjøp fra Samlerhuset er regulert av Angrerettloven, og utover dette Forbrukerkjøpsloven. For å handle via vår nettside må du ha fylt 18 år og ha leveringsadresse i Norge.

Kontaktinformasjon:
Samlerhuset Norge AS,
Postboks 523,
1411 Kolbotn.

Telefon kundeservice: 66 81 15 00/0 25 50.
Epost: kundeservice@samlerhuset.no

Betaling

Ved bestilling fra vår nettside har du som regel anledning til å velge betalingsmåte; med kort eller faktura.

Velger du kort, kan du enten benytte Mastercard eller Visa. Ved betaling med kort, krypterer vår programvare all informasjon. Dette er for å forhindre svindel. Ingen andre kan tyde verken kortnummer, navn eller adresse når bestillingen sendes over nettet. Vi innhenter alltid autorisasjon fra kortleverandørene for hver enkelt ordre. Kortet belastes når varene sendes ut fra oss. Velger du å betale med kort for et samleobjekt som innleder en samling, vil videre leveranser i samlingen belastes samme kort. Ønsker du å endre dette, kontakter du bare kundeservice. Kortinformasjon blir behandlet av et tredjepartsselskap, DIBS, og Samlerhuset lagrer ingen kortinformasjon.

Bestiller du via telefon, faks, epost eller bestillingskupong, vil det følge med faktura i forsendelsen, med 14 dagers betalingsfrist. For enkelte samleobjekter har du anledning til å dele opp kjøpesummen i månedlige avdrag, og i forbindelse med enkelte tilbud er det forhåndsbetaling med giro. Ta kontakt med kundeservice ved eventuelle spørsmål. Ved betalingspåminnelse tilkommer et gebyr på 70 kroner. 

Retur

Du har alltid 30 dager fritt gjennomsyn på våre samleobjekter. Slik kan du ta objektet nærmere i øyesyn og studere det i detalj før du i fred og ro bestemmer deg for om du vil samle på det.

Ønsker du å returnere, må du selv betale kostnaden for returen. Unntak gjelder for salg via telefon, der vi dekker returkostnaden. Vi anbefaler at du kontakter kundeservice før retur, og at du returnerer verdifulle samleobjekter som Norgespakke, slik at du får kvittering for returen. For portosatser, se www.posten.no.

Har du allerede betalt for samleobjektet, vil kjøpesummen settes på din konto hos Samlerhuset innen 14 dager. Om ønskelig, kan du kontakte kundeservice per epost: kundeservice@samlerhuset.no og oppgi ditt kontonummer og fulle navn, telefonnummer og adresse for tilbakebetaling.

Angrerett

Angrerettskjema følger med i forsendelsen av samleobjektet. Du kan benytte angreretten på brukt vare mot en verdireduksjon innen angrefristen på 30 dager. Du har også rett til å heve kjøpet dersom leveringen er vesentlig forsinket. Etter skjønnsmessig vurdering vil du da få refundert hele beløpet. Ved spørsmål vedrørende angrerett og retur, kontakt kundeservice.

Kontaktinformasjon: Samlerhuset Norge AS, Postboks 523, 1411 Kolbotn. Telefon kundeservice: 66 81 15 00/0 25 50. Epost: kundeservice@samlerhuset.no

Reklamasjon

Har du mottatt feil samleobjekt i forhold til din bestilling eller har du mottatt et samleobjekt med mangler, ønsker vi at du kontakter vår kundeservice innen 14 dager slik at vi raskest mulig får rettet feilen. Dersom samleobjektet må sendes tilbake til Samlerhuset, vil vi sende deg en ferdig frankert returlapp som dekker fraktkostnaden.

Du plikter å undersøke samleobjektet så snart du har mottatt det, og reklamasjon må skje innen rimelig tid, senest 3 måneder etter at du har oppdaget feil eller mangler. Siste frist for reklamasjon er 2 år etter at du har mottatt samleobjektet. Vi følger norsk forbrukerkjøpslov ved behandling av reklamasjoner. Ved en eventuell tvist følger vi Forbrukerklageutvalgets avgjørelser.

Pris

Alle våre salgspriser oppgis inkludert merverdiavgift. Samlerobjektets fulle pris skal være oppgitt i salgs- og leveringsbetingelsene for bestillingen.

Frakt og levering

Vi etterstreber å levere samleobjektene du har bestilt direkte hjem til deg, med mindre du selv har valgt en annen leveringsmåte. I noen tilfeller må likevel samleobjekter av en viss størrelse eller verdi hentes på postkontoret.

Vi forsøker å levere din bestilling så snart som mulig. Samleobjekter som lagerføres, leveres vanligvis innen 7-10 dager. Samleobjekter som må bestilles fra våre leverandører kan ha en leveringstid opp til 2-3 uker. Det finnes enkelte samleobjekter som er vanskelige å få tak i. Da kan leveringstiden bli noe lenger. Samleobjekter som på vår nettside har status «venteliste» er ikke på lager for øyeblikket, og ventetid må påregnes mens vi forsøker å skaffe disse.

For samleobjekter med begrenset antall tilgjengelig, må vi ta forbehold om utsolgt. Ved vesentlig forsinket levering fra Samlerhuset, har du rett til å heve kjøpet uten nærmere begrunnelse. Etter skjønnsmessig vurdering vil du da få refundert hele det innbetalte beløpet.

Våre standard fraktpriser er for tiden 49,95 kroner. Fraktkostnad er alltid spesifisert under salgs- og leveringsbetingelsene for din bestilling. Alle samleobjekter bestilt på samlerhuset.no, sendes deg fraktfritt dersom det ikke er opplyst om frakt i salgs- og leveringsbetingelsene for din bestilling. For videre leveranser i en eventuell samling vil frakt tilkomme.

Kredittsjekk

Vi forbeholder oss retten til å utføre en kredittsjekk av nye kunder. Denne kredittsjekken utføres av Bisnode. Kunder som blir kredittsjekket vil få tilsendt et gjenpartsbrev fra Bisnode. Resultatet av en kredittsjekk blir brukt for å bestemme om en bestilling skal godkjennes eller ikke. Vi lagrer ingen data knyttet til online kredittsjekk, eller resultatet av den.

Om pris og verdi

Samlerhusets formål er å formidle historien knyttet til mynter, medaljer, og andre samleobjekter, og gjøre samling tilgjengelig for flest mulig. Vi selger til samlere som er opptatt av samleglede og historie. Selv om en positiv verdiutvikling for enkeltobjekter kan forekomme, og selv om enkeltobjekter historisk sett kan ha hatt verdistigning, så vil vi aldri kunne love det. Vi ønsker heller ikke å fokusere på investeringsaspektet, heller på affeksjonsverdien, og gleden ved samling og historie som hobby.