Ingen forpliktelser 30 dager full returrett

Logg inn

Velkommen,

66 81 15 00
Din handlekurv er tom.

Her finner du våre salgs- og leveringsbetingelser og Samlerhusetfordelene

 

Mine samlerhusetfordeler

  1. Sammen med samleobjektene tilbys alltid sertifikat som garanti for ekthet og kvalitet.
  2. I samleserier tilbys prioritert tilgang til de kommene objektene i samleserien.
  3. I samleserier tilbys rikholdig historisk dokumentasjon skrevet av historikere, numismatikere og andre kompetansemiljø og spesialister. Dette følger uten ekstra kostnad.
  4. I samleserier tilbys gjerne skrin, album eller annet samle- og oppbevaringstilbehør, som oftest uten ekstra kostnad.
  5. Til samlere som innleder en samleserie tilbyr vi ofte det første samleobjektet til en ekstra fordelaktig pris for å gi en rimelig smakebit på om samlingen er av interesse.
  6. Samlerhuset dekker ofte fraktkostnader for første forsendelse og i forbindelse med spesielle tilbud.
  7. Ingen bindingstid eller minstekjøpsforpliktelse, og alltid åpent kjøp og returrett i 30 dager.

Om pris og verdi

Samlerhusets formål er å formidle historien knyttet til mynter, medaljer, og andre samleobjekter, og gjøre samling tilgjengelig for flest mulig. Vi selger til samlere som er opptatt av samleglede og historie og anbefaler ikke å samle for investeringsformål. Selv om en positiv verdiutvikling for enkeltobjekter kan forekomme, og selv om enkeltobjekter historisk sett kan ha hatt verdistigning, så vil vi aldri kunne love det. Vi anbefaler ikke å fokusere på investeringsaspektet, heller på affeksjonsverdien, og gleden ved samling og historie som hobby.

Les mer om pris og verdi her: https://www.samlerhuset.no/infosenter/11-hvordan-handle/299-om-pris-og-verdi 

Generelle salgs- og leveringsbetingelser

Alle kjøp fra Samlerhuset er regulert av Angrerettloven, og utover dette Forbrukerkjøpsloven. For å handle via vår nettside må du ha fylt 18 år og ha leveringsadresse i Norge.

Kontaktinformasjon:
Samlerhuset Norge AS,
Postboks 523,
1411 Kolbotn.

  

Telefon kundeservice: 66 81 15 00/0 25 50.
Epost: kundeservice@samlerhuset.no

 

Retur

Du har alltid 30 dager fritt gjennomsyn på våre samleobjekter. Slik kan du ta objektet nærmere i øyesyn og studere det i detalj før du i fred og ro bestemmer deg for om du vil samle på det.

Ønsker du å returnere, må du selv betale kostnaden for returen. Unntak gjelder for salg via telefon, der vi dekker returkostnaden. Vi anbefaler at du kontakter kundeservice før retur, og at du returnerer verdifulle samleobjekter som Norgespakke, slik at du får kvittering for returen. For portosatser, se www.posten.no.

Har du allerede betalt for samleobjektet, vil kjøpesummen settes på din konto hos Samlerhuset innen 14 dager. 

 

Angrerett

Angrerettskjema følger med ordrebekreftelsen du får tilsendt per epost. Du kan benytte angreretten på brukt vare mot en verdireduksjon innen vår utvidede angrefristen på 30 dager. Du har også rett til å heve kjøpet dersom leveringen er vesentlig forsinket. Etter skjønnsmessig vurdering vil du da få refundert hele beløpet i løpet av 14 dager. Ved spørsmål vedrørende angrerett og retur, kontakt kundeservice eller se fremgangsmåte her

Ønsker du å ta i bruk angreretten må bestilt vare sendes i retur innen 14 dager etter mottatt melding om bruk av angreretten er gitt oss.

 

Reklamasjon

Har du mottatt feil samleobjekt i forhold til din bestilling eller har du mottatt et samleobjekt med mangler, ønsker vi at du kontakter vår kundeservice innen 14 dager slik at vi raskest mulig får rettet feilen. Dersom samleobjektet må sendes tilbake til Samlerhuset, vil vi sende deg en ferdig frankert returlapp som dekker fraktkostnaden.

Du plikter å undersøke samleobjektet så snart du har mottatt det, og reklamasjon må skje innen rimelig tid, senest 3 måneder etter at du har oppdaget feil eller mangler. Siste frist for reklamasjon er 2 år etter at du har mottatt samleobjektet. Tilbakebetaling ved reklamasjon skjer innen 14 dager etter mottatt retur. Vi følger norsk forbrukerkjøpslov ved behandling av reklamasjoner. Ved en eventuell tvist følger vi Forbrukerklageutvalgets avgjørelser.

Kontaktinformasjon og vår returadresse er:
Samlerhuset Norge AS
Postboks 523
1411 Kolbotn

Telefon kundeservice: 66 81 15 00/0 25 50
Epost: kundeservice@samlerhuset.no

Pris

Prisjusteringer og variasjoner i priser kan forekomme. Forhold slik som etterspørsel og tilgang på samleobjektene, valutakurser, metallkurser osv, har innvirkning på prisene, i tillegg til at vi naturligvis har et forretningsmessig påslag. I løpende samlinger kan det forekomme justeringer i priser. Alle våre salgspriser oppgis inkludert merverdiavgift. Samlerobjektetenes priser oppgis i salgs- og leveringsbetingelsene som presenteres med tilbudene våre.

Frakt og levering

Vi etterstreber å levere samleobjektene du har bestilt direkte hjem til deg, med mindre du selv har valgt en annen leveringsmåte. I noen tilfeller må likevel samleobjekter av en viss størrelse eller verdi hentes på postkontoret.

Vi forsøker å levere din bestilling så snart som mulig. Samleobjekter som lagerføres, leveres vanligvis innen 7-10 dager. Samleobjekter som må bestilles fra våre leverandører kan ha en leveringstid opp til 2-3 uker. Det finnes enkelte samleobjekter som er vanskelige å få tak i. Da kan leveringstiden bli noe lenger. Samleobjekter som på vår nettside har status «venteliste» er ikke på lager for øyeblikket, og ventetid må påregnes mens vi forsøker å skaffe disse.

For samleobjekter med begrenset antall tilgjengelig, må vi ta forbehold om utsolgt. Ved vesentlig forsinket levering fra Samlerhuset, har du rett til å heve kjøpet uten nærmere begrunnelse. Etter skjønnsmessig vurdering vil du da få refundert hele det innbetalte beløpet.

Våre standard fraktpriser er for tiden 69 kroner. Fraktkostnad er alltid spesifisert under salgs- og leveringsbetingelsene for din bestilling. Alle samleobjekter bestilt på samlerhuset.no, sendes deg fraktfritt dersom det ikke er opplyst om frakt i salgs- og leveringsbetingelsene for din bestilling. For videre leveranser i en eventuell samling vil frakt tilkomme.

Kredittsjekk

Vi forbeholder oss retten til å utføre en kredittsjekk av nye kunder. Denne kredittsjekken utføres av Bisnode. Kunder som blir kredittsjekket vil få tilsendt et gjenpartsbrev fra Bisnode. Resultatet av en kredittsjekk blir brukt for å bestemme om en bestilling skal godkjennes eller ikke. Vi lagrer ingen data knyttet til online kredittsjekk, eller resultatet av den.